Међународни дан матерњег језика

jezik

У нашој школи обележавање Међународног дана матерњих језика почело је 20. фебруара 2018. са одељењем IV2 у Малом Пожаревцу. 
Ученици су се са наставницом Тањом Ћирковић и библиотекарком Марином Луковић окупили у Градској библиотеци „Љубивоје Гајић“. У лепом окружењу и радној атмосфери заједно са библиотекарком Мирјаном Ребић одржан је час посвећен матерњем језику. У уводном делу ученицима је објашњено значење термина матерњи језик и историјат успостављања овог важног датума. Након тога ученици су рецитовали своје омиљене стихове, читали гласно делове својих омиљених романа, прича, бајки. Уследила је кратка анализа прочитаног током које су ученици препоручили својим другарима из одељења да и сами прочитају та дела. Свима се свидела препорука да прочитају енциклопедију о диносаурусима, часопис „Мали забавник“, дела дечије књижевности домаћих и страних аутора. У завршном делу часа ученици су добили стикере на којима су исписивали своје мисли и идеје о матерњем језику или своје омиљено књижевно дело, а затим је од стикера направљен диван колаж који су ученици поставили у својој учионици. Ученици су поновили научено и разумели значај обележавања овако важног датума.

Следећег дана, 21. фебруара 2018, обележавање је настављено и у осталим објектима наше школе.
У Малој Иванчи ученици старијх разреда са наставницама српског језика Данком Стојановић и Марином Луковић, симболично у пет минута до дванаест имали су час посвећен овом важном датуму. Ученици су прво говорили о историји нашег језика и писма. Затим је наставница Данка Стојановић разговарала са ученицима о страним речима и изразима и оправданости за њихову употребу. Ученици су наводили речи које више не осећамо као стране, а наставница је прочитала неке српске речи које су се као стране нашле у енглеском речнику, као на пример слава, паприка, вампир, шљивовица. Након овог, за све присутне узбудљивог дела часа, ученици су рецитовали своје омиљене стихове и читали делове својих омиљених романа. Ученици шестог раздреда говорили су Андрићеве лирске записе. Крај часа је био посебно интересантан јер су ученици добили задатак да на папирићима напишу по једну српску реч која за њих има неко посебно лепо значење. Папириће су лепили на табли и могли смо да прочитамо речи као што су породица, дом, мајка, љубав, пријатељство, успомене, детињство али и коњ, мачка, крофне. Ученици који су правили паное, говорили су о њиховом садржају након чега их су поставили у холу школе. Час је био забаван и узбудљив и ученицима и наставницама.
У Поповићу су ђаци добили задатак да донесу своју омиљену књигу. Они су својим другарима представљали изабрана дела, говорили нешто интересантно о писцу и добили прилику да препоруче осталима да и они исто прочитају. После излагања ученици су писали зашто им је то дело омиљено и илустровали га. Сви радови су залепљени на хамер и изложени у холу школе.

Марина Луковић