Вулкани и планине

vulkaniОбрађујући наставну тему на часовима географије „Планета Земља, вулкани и настанак планина“, ученици V2 су израђивали макете вулкана, младих веначних и громадних планина од различитих материјала - глинe, гипсa, картонa, новинa.

Били су веома маштовити и креативни и припремили су наставна средства за наредне генерације .

Сви ученици који су учествовали у изради макета, сами су анализирали и прогласили најлепше радове.

Предметном наставнику је само остало да награди све вредне ученике највишом оценом за практичне радове.

Радица Јаћимовић

Излет за ученике седмог и осмог разреда

Ученици седмог и осмог разреда и наставници Слободан Карановић, Славојка Берић и Радица Јаћимовић били су на излету 5. маја 2019. године и обишли Космај, Орашац, Буковичку бању, Горњи Милановац, Таково и етно село Бабина река.

Упознавањем и проучавањем нових крајева и истицањем значаја културно историјских места која су ученици обишли (манастир Тресије, видиковац на Космају са којег се виде као Младеновац и Сопот, Марићевића јаругу, Буковичку бању и Бабину реку), остварени су циљеви и задаци излета .

Ученици су уживали и у панорамском разгледању Норвешке куће која се налази у Горњем Милановцу, на источном улазу у град са Ибарске магистрале и у обиласку Спомен-комплекса Други српски устанак у Такову.

Излет је реализован по плану и програму и испуњена је образовно–културна функција. Ученици и наставници су задовољни и оценили су излет веома успешним.

Радица Јаћимовић, вођа пута

spomenik

slava

Моба и прело

prelo 4Наставница српског језика Софија Зећовић реализовала је са ученицима петог и седмог разреда у Малом Пожаревцу пројекат „Моба и прело“. На угледном часу 2. априла 2019. године презентовани се резултати и постигнућа ученика.
Часу су присуствовали директор школе Ксенија Илић, педагог Наташа Демић, наставници Данка Стојановић, Слободан Карановић, Маја Вучић, Милена Илић, Љиљана Вићовац, Марина Луковић и ученици V2 и VII3.
Циљеви пројекта су оспособљавање ученика за правилно коришћење језика у различитим говорним ситуацијама и стицање знања о улози и значају језика у националној култури и традицији. Пројекат је трајао два месеца. Ученици су радили у групи, у пару и индивидуално. Остварена је корелација између српског језика, историје, ликовне и музичке културе.
Задаци на којима су ђаци радили су:
- истражити о животу и раду Вука Стефановића Караџића,
- објаснити карактеристика народних лирских песама,
- објаснити основне карактеристике посленичких народних лирских песама са репрезентативним примерима,
- посетити музеје Народни, Педагошки и Музеј Вука и Доситеја.

Пројектом су код ученика развијане међупредметне компетенције: комуникација, компетенција за целоживотно учење, сарадња, рад са подацима и информацијама, решавање проблема, дигитална компетенција и естетичка.

Тамара Грујић, ученица VII3, обучена у народну ношњу, током целог угледног часа била је у улози водитеља. Најавила је Алексу Симића VII3, костимираног у Вука Стефановића Караџића који је у првом лицу говорио о Вуковом животу и раду. Убрзо му се придружио Доситеј Обрадовић кога је глумио Немања Павић VII3. Кроз дијалог упознали су публику о сукобу између њих двојице. Ученица петог разреда Анђела Стојановић, у улози Мине Караџић, говорила је прилагођен одломак из представе „Мој отац Вука Караџић“ о породичном животу породице Караџић, школовању, раду и смрти Вука Караџића. Након тога ученици петог разреда смењивали су се и говорили о томе како су савременици видели Вука, прочитали су Вуково писмо Лукијану Мушицком, говорили су о Вуковој подели народне књижевности, о одликама и карактеристикама посленичких лирских песама, о моби и прелу. Излагања ученика пратила је презентација. Наставник историје Слободан Карановић је испричао интересантну причу о фесу, традиционалном делу народне ношње. Потом смо чули песму „Наджњева се момак и девојка“ и Вуков опис мобе. Ученици петог разреда рецитовали су песме у којима је централни мотив моба: „Јабланова моба“, „Моба“, и „Опет о моби“. Након тога је наставница Софија Зећовић причитала Вуков опис игре „Кад се хватају сламке“ и испричала о шалама током моба. Ученици петог разреда надахнуто су говорили о одликама прела, девојачкој спреми, традицији ткања ћилимова, рецитовали песме „Преди момо дарове“, „Кујунџија и хитропреља“. На крају излагања погледали смо инсерт из серије „Вук Караџић“ и кратки филм о прелу и моби који је припремила наставница Софија Зећовић.

Водитељка пројекта Тамара Грујић нашла се на крају и у улози новинара који је урадио евалуацију часа са ученицима и присутним наставницима. Ученицима се много свидео рад током пројекта - проналажење важних информација, прављење паноа, цртање портрета Вука и Мине, посета Народном музеју, Педагошком музеју, Музеју Вука и Доситеја. Све им је то помогло да се припреме и реализују пројекат уз помоћ наставнице. Видело се токм часа да су ученици добро припремљени, да су искористили искуство стечено приликом посете музеја. Наташа Демић је констатовала да је овај пројекат одличан пример који је осмишљен са добрим циљем и реализован тако да сваки сегмент часа зналачки доводи до постављених исхода. При том, деци је храбро дата доминантна улога коју су успели да изнесу.

Марина Луковић

prelo 2

prelo 1

 

Тематска настава „Пролеће“

proleceПрви дан пролећа је у одељењу II1 обележен тематском наставом „Пролеће“, 21. марта 2019. Циљ је био да ученици повежу знања из више предмета, развијају креативност и стичу трајнија знања.

Реализовани су часови српског језика, света око нас, музичке културе и ликовне културе, инспирисани пролећем.

Током дана смењивале су се различите занимљиве активности: читање и анализирање песама о пролећу („Пролећна песма“, „Пролеће“ и „Шума се буди“), разговор о променама у природи до којих долази почетком пролећа, слушање и певање „Пролећне песме“ и сликање околине.

Ученици и учитељица су оценили тематски дан веома успешним. Затим су ђаци направили пано од својих радова и тако представили своја знања и вештине и друговима осталих разреда.

Слађана Миловановић

Путовање по Италији

cezarНаставница географије Радица Јаћимовић реализовала је 21. марта 2019. два угледна часа у одељењу VI1, наставна јединица „Италија“. Часовима су присуствовали директор школе Ксенија Илић, наставници Данка Стојановић, Тања Ћирковић, Слободан Карановић, Бранка Миладиновић и Марина Луковић, ученици седмог разреда из Мале Иванче, Сања и Алесандро Канепа родитељи нашег ученика Луиђија, и неколико ученика V2.

Након што су публици подељени флајери са представљеним активностима, публици се обратио Марко Ристић костимиран као Јулије Цезар. Ученик је говорио монолог који је за ову прилику написао наставник историје Слободан Карановић. Упознао је све присутне са животом и радом овог чувеног римског императора. Затим је Јована Глишић говорила о најпознатијим Италијанима, проналазачима и морепловцима. Присутни су могли да чују интересантне приче о Крисифору Колумбу, Марку Полу, Америгу Веспучију. Ова уводна активност завршена је укрштеницом у вези са темом, коју су решавали ученици шестог разреда.
У главном делу часа ученици су представили најважније информације о Италији. Били су добро припремљени, говорили су о географским карактеристикама Италије, клими, рељефу, положају, хидрографији, становништву, привреди, индустрији, моди, пољопривреди и туризму. Свако излагање је пратила добро припремљена презентација, а ту су били и панои, цртежи и макете за сваку од наведених тема.
Током следеће активности смо прво сазнали занимљиве податке о италијанској химни, након чега смо је и чули. Ученик Луиђи Канепа покушао је да нас научи неколико речи из италијанског језика. Затим су ученици говорили о италијанској кухињи и показали нам диван пано на којем су направили Италију од различитих тестенина. Ређале су се занимљивости о Торњу у Пизи, боћању, Венецији, Фиренци, Риму, Пинокију, Парку чудовишта и о имендану италијанских градова. Причу је пратила презентација са мноштвом фотографија, филмова и музике и ученички панои. Након одслушаних арија које изводи Лучано Павароти, ученици су излагали о Ватикану и Сан Марину, државама у држави и чувеној драми „Ромео и Јулија“.
Уследио је квиз знања о Италији. Ученици су се поделили у две екипе, одговарали и на креативан начин поновили градиво о Италији. У забавнијем делу такмичења било је низање макарона на конац и вађење шпагета из кесе маказама. Сви су се лепо забавили и насмејали.
На крају овог занимљивог часа Луиђи Канепа из V2 је представио помоћу презентације свој родни град Напуљ, делом на италијанском, делом на српском језику. Анђела Стојановић и Михајло Симић, ученици V2, презентовали су своја истраживања о Напуљу и показали пано. Анђела Стојановић је рецитовала на италијанском и српском језику песму „Време“, а Анастасија Васиљковић из V2 је представила своје цртеже и пано о најпознатијим вулканима у Италији.

Након послужења, пице и италијанских националних колача, уследила је евалуација часа. Ученици су били веома задовољни и својим радом током припреме за сам час и својом презентацијом припремљеног материјала на часу. Закључили су да ће се градиво научено на овом часу дуже памтити и лакше научити.
Присутни наставници и директор школе сложили су се да је час био успешан, добро осмишљен и реализован, да се током целог часа видео уложен труд и наставника и ученика. Родитеља су били одушевљени причом о Италији и целокупном атмосфером на часу. Сви су честитали и наставнику и ђацима.

Марина Луковић

deca 2

 deca 1