Попијмо шољу чаја

cajeviУ одељењу II1 у Малој Иванчи учитељица Слађана Миловановић реализовала је пројекат „Попијмо шољу чаја“ у периоду од 10. до 28. децембра 2018. године. Циљеви пројекта су: упознавање ученика са биљкама од којих се прави домаћи чај и њиховим лековитим својствима; подстицање ученика да чешће користе домаћи чај као свакодневни напитак уместо куповних напитака и тако брину о свом здрављу; развијање креативност и маште кроз укључивање чаја као наставног средства; обогаћивање дечије опште информисаности и учење правила понашања приликом испијања чаја, повећање интересовања и ангажовања ученика.

Прва активност је била на часу ликовне културе. Обрађена је наставна јединица „Иницијали“ тако што су ученици креирали своје шољице, из којих су касније, на следећим активностима, пили чај. Свако је на својој шољици исцртао иницијале свог имена и презимена, а након тога су се упознали са правилима испијања чаја.
На часу света око нас ученици су разговарали са учитељицом о планинама и планинском чају, који су и дегустирали. Час српског језика, на коме је обрађена бајка „Сликарка зима“ Десанке Максимовић, претворен је у праву чајанку у школској библиотеци. На почетку часа костимирана ученица се представила као Десанка Максимовић и испричала је своју биографију, а потом је уз чај од бруснице анализирана бајка.
На часу музичке културе ђаци су смишљали мелодију за брзо и споро извођење песме „Чича и чај“ и дегустирали су и разговарали о својствима чаја од мајчине душице. На часу енглеског језика деца су правила шољице за чај од папира, а потом су кроз игрице научила нове информације о енглеском чају. Последња активност одржана је на часу математике. Ученици су наставну јединицу „Множење бројевима 2 и 10“ обрадили тако што су на рачунарима радили задатке. Затим су задатке штампали и изрезали у облику шољица за чај од којих је направљен пано. Уз то су дегустирали чај од липе са додатком млека и разговарали са учитељицом о својствима овог чаја.

На крају шесте активности ученици и учитељица су вредновали рад на пројекту и закључили да је био веома успешан.
Ђаци су рекли да је пројекат био занимљив, да су им се свиделе све активности, да су научили много о чају и да су се лепо забавили током учења.

Слађана Миловановић

Нова 2019. година

novagodinaНовогодишња атмосфера се осећа у нашој школи. Ученици и запослени су украсили ходнике и учионице.

У Поповићу је одржана приредба 27. децембра 2018. Учествовали су сви ђаци од првог до четвртог разреда. У веселом расположењу смењивали су се песме и рецитали о Деда Мразу и Новј години. Завршница је била посебно забавна, духовит драмски текст праћен музичким нумерама и дивним костимима насмејао је све присутне. Након приредбе у холу школе одржан је новогодишњи вашар.
Сви присутни су били одушевљени рукотворинама наших ученика који су се ове године посебно потрудили да направе мноштво новогодишњих украса, декорација и свакодневних предмета за кућу - послужавника, кутија за накит, подметача. Поред развијања ђачког предузетништва, деца су се дивно забављала израђујући предмете заједно са својим учитељицама и родитељима током многобројних радионица.

У Малом Пожаревцу наставница Софија Зећовић приредила је јавни наступ за чланове драмске секције. Они су присутним ученицима и наставницима приказали своју тачку „Ја имам таленат“ током које су глумили, играли, певали и имитирали познате личности. Сви су уживали у наступу наших талентованих ђака, нарочито ученици млађих разреда који су касније наставили прославу Нове године у својим учионицама.

У Малој Иванчи оджан је новгодишњи маскембал. Ученици шестог разреда одлично су се припремили и показали присутним друговима и наставницима дивне маске. Након ревије маски, ученици су прочитали рецепт за пријатељство који су за ову прилику саставили. Ученица Јована Глишић читала је описе својих другара из разреда, публика је погађала о коме је реч и сви су се дивно забавили.
Ученици млађих разреда су разменили поклоне на журки коју су им организовали учитељи. Дружење је настављено уз музику, песму, маскембал, игре. Владала је дивна празнична атосфера која се преносила ходницима школе.

Марина Луковић

Нова година

nova

Захваљујући сарадњи учитељице Љиљане Вићовац и васпитача предшколске установе у Малом Пожаревцу, ученици четвртог разреда су извели су представу „Трнова Ружица“ за децу из вртића у Дому културе, 24. децембра 2018.

Након представе глумци су од предшколске установе добили слатко изненађење - новогодишње пакетиће.

Постојећа сарадња школе и предшколске установе ће се наставити и следеће године новим активностима.

Љиљана Вићовац

Позоришни фестивал

festivalУ Дому културе у Новом Медошевцу у организацији ОШ „Диша Ђурђевић“ одржан је Седми школски позоришни фестивал, од 4. до 6. децембра 2018.

Учествовало је десет школа које су извеле укупно 15 представа. Последњег дана фестивала, док се нестрпљиво чекала одлука жирија, за децу је приређен занимљив програм. Наступила је предшколка драмска група, Плесни клуб „Колус“ и мађионичар Бојан Богдановић.

Представници наше школе су се такмичили у категорији млађих разреда са представом „Трнова Ружица“. Наступ је био веома успешан. Освојили смо прво место, награду за најбољу сценографију и ученица Тамара Кретић је освојила награду за најбољу глумицу за улогу Грдане.

Била је ово лепа прилика да ученици још једном покажу своје глумачке таленте, уживају на сцени и радују се победама.
Ово ће их мотивисати за даљи рад на новим глумачким изазовима.

Љиљана Вићовац

Интеркултурална мрежа пријатељства

iv1Од 22. октобра дo 17. децембра 2018. године ученици IV1 са својом учитељицом Горданом Косанић учествовали су у пројекту „Чаробна интеркултурална мрежа пријатељства“, у ком је учествовало више од десет хиљада учесника из 30 земаља. Кроз пројекат је оствариван 4. циљ Агенде 2030 Уједињених Нација: Квалитетно образовање, односно његов подциљ 4.7 који гласи: „До краја 2030. обезбедити да сви ученици стекну знања и вештине потребне да се унапреди одрживи развој, између осталог и путем едукације за одржив развој и одрживе стилове живота, људска права, родну равноправност, као и за промовисање културе мира и ненасиља, припадности глобалној заједници и поштовања културне разноликости и доприноса културе одрживом развоју“.
Пројекат је трајао девет седмица. Сваког понедељка добијали смо седмичне задатке, који су садржали упутства за учитеље и два задатка за ученике. На крају сваке недеље презентовали смо урађене задатке. Активности смо фотографисали, снимали и постављали на друштвене мреже.

Ученици су се оснажили у сфери интеркултуралности. Имали су прилику да упознају децу широм света и да схвате да смо сви различити, а опет исти. Говоримо различитим језицима, наше земље имају различита обележја, заставу, грб и химну. Имамо различиту културу, традицију, кухињу, уметност, своје спортисте и уметнике. Али, оно што најбитније, имамо много сличности. Наша осећања изражавамо на сличне начине и можемо да их препознамо без употребе језика. Пројекат је повезао децу широм света путем вршњачког учења о другим народима, њиховим земљама и културама.

У првом задатку требало је да одаберемо земљу која нас посебно инспирише и у којој бисмо желели да имамо другаре. Одмах смо одабрали Шпанију, земљу прелепих градова, укусних јела, спорта и музике. Прво смо прикупљали материјал како бисмо ближе упознали ову земљу. А онда смо се договорили на које све начине да прикажемо разноврсност Шпаније. Трудили смо се да испоштујемо мишљење сваког другара и зато смо за представљање ове земље имали више активности. Ученици су правили лапбук са основним карактеристикама и занимљивостима ове дивне земље.
Други задатак је био „Комадићи света у нашој учионици“ који нас је јако обрадовао. Одабрали смо следеће земље: САД, Русија, Индија, Јапан, Јужноафричка Република, Бразил, Шпанија. Ученици су правили репортаже о њима, прикупљали фотографије, писали о занимљивостима, храни, историји и култури одабране државе. Када смо сјединили радове, направили смо „Глобални репортажни зид“.
Трећи задатак „Књига чаробних речи“ јако нас је забавио. Задатак је био да направимо књигу од седам чаробних речи: здраво, довиђења, хвала, молим, изволи, извини и волим те. Ученици су правили стрипове, писали песмице и цртали, а затим су одабрали најбоље радова и све сјединили у једну књигу.
Задатак „Чаробна мапа света“ био је нарочито интересантан. Поделили смо се у групе, издвојили која ће група проучавати одређени континент. Ученици су се усагласили да сваки континент буде један лапбоок, а затим да на заједнички пано ставе све континенте. Тако смо добили нашу Чаробну мапу света, која је обухватила: чудне биљке, уметничка блага, животиње које мање познајемо, споменике културе, позната места и значајне личности.
Следећи задатак био је „Исплетимо нашу мрежу пријатељства“. Ове седмице покушали смо да ступимо у контакт са што више другара са раличитих говорних подручја. Писали смо писма другарима из Скопља, Битоља, Тузле, Петриње и Загреба. Са некима смо контактирали путем скајпа. У писмима које смо слали, писали смо о својој држави, њеним знаменитим личностима, о свом месту. Покушали смо да приближимо другарима нашу школу. Почела су да стижу писма пуна љубави и искрених порука.
Задатак „Твоје мало некоме значи живот“ подразумевао је да ученици, радећи у групи у којој су и њихови родитељи, креирају чаробне новогодишње јастуке различитих облика. Јастуке треба украсити са мотивима седам држава са различитих континената: САД, Русија, Индија, Јапан, Јужноафричка Република, Бразил, Шпанија. Договор је да јастуке продамо на вашару који ћемо организовати у другом полугодишту.
Дошли смо до последње недеље пројекта. Уживали смо у раду и задовољни смо новим сазнањима и искуствима. Сумирали смо све задатке, продукте задатака и своје личне утиске. Направили смо изложбу у нашој учионици. Изложили смо све продукте до којих смо дошли током задатака - заставе, лепезе, симболе држава, Књигу чаробних речи, Чаробну мапу света, репортаже, писма које смо писали новим другарима и писма која смо добијали…
Од фотографија и видео записа направили смо кратак видео прилог и поставили на ЈТ канал. Више о пројекту може да се прочита на блогу „Моја мала дружина“.

Гордана Косанић