Угледни час из српског језика

Наставница српског језика Софија Зећовић одржала је у VIII2 угледни час 10. маја 2018. године. Часу су присуствовали директор школе Ксенија Илић, педагог Наташа Демић, наставници Маја Вучић, Нада Аранђеловић, Саша Живановић, Слободан Карановић и Марина Луковић. Обрађена је наставна јединица „Увела ружа“ Боре Станковића.

Угледни час је био тематског типа и трајао је три школска часа. На првом часу, који је био својеврсни увод, ученици су анализирали мотив руже у уметности и њено значење у основном и пренесеном смислу на делима обрађеним током школске године. Са наставницом ликовне културе Надом Аранђеловић ђаци су разговарали о мотиву руже у ликовној и примењној уметности. Закључили су да се овај мотив често јавља у цртежима мртве природе, ентеријера, да је пренет на делове шумадијске народне ношње и да се током историје од ружиног дрвета правио намештај. Затим су говорили о симболици боја и показали су своје цртеже ружа и колаже изложене за ову прилику. Након хорског ивођења песме „Јутрос ми је ружа процветала“, уследила је анализа мотива руже у народној љубавној поезији са наставницом Софијом. Ученици су рецитовали песме у којима доминира мотив руже, анализирали песму „Момак и девојка“, издвајли стилске фигуре и тражили мотиве руже у песми „Смрт Омера и Мериме“. Душан Петровић упознао је све присутне са разликама и сличностима између ауторске и народне лирике. Ученици су после овог излагања рецитовали одломке из Змајевих „Ђулића“ и „Ђулића увеока“ и анализирали их. Наставница Софија је повезала мотив руже и староградске песме са боемском четврти Скадарлијом у којој је стварао и сам Бора Станковић. Ученици су презентовали своја истраживања о уметницима и писцима који су волели Скадарлију, о њој писали и у њој стварали своја чувена дела. Чули смо Нушићев запис о кафани „Три шешира“, као и правила лепог понашања у овој боемској четврти. Ученица Исидора Нешић извела је одломак монодраме Исидоре Бјелице „Скадарлијка“. Читав ток часа пратила је презентација.

На другом часу Михаило Ићитовић нас је упознао са биографијом писца говорећи је у првом лицу, а наставник Сободан отпевао је песму „Жал за младост“. Ученицима је путем презентације дочарано старо Врање, породична кућа писца и историјски услови у којима је стварао. Остатак часа, као и трећи час, био је посвећен књижевнотеоријској анализи дела кроз коју је наставница Софија дивно водила своје ученике. Ученици су показали велико интересовање за психолошку анализу ликова и дали врло зреле одговоре и размишљања.

Уз звуке песме „Ружа процвала“, опојне мирисе ружине водице и ратлук од ружа, ученица у улози водитеља урадила је евалуацију часа. Сви смо се сложили да су ђаци били добро припремљени, да је на часу остварено и вертикално и хоризонтално повезивање градива и да се водило рачуна и о најситнијим детаљима.

Марина Луковић

Угледни час из француског језика

apoliner

Наставница Живослава Панчић је у одељњу VII1 одржала угледни час из француског језика 3. маја 2018. године. Часу су присуствовале директор школе Ксенија Илић, педагог Наташа Демић, наставница математике Ружица Танасковић, наставнице српског језика Данка Стојановић и Марина Луковић.

Обрађивали смо Аполинерову песму „Мост Мирабо“. Тамара Трајковић нас је на почетку часа упознала са животом и делом Гијома Аполинера читајући најзанимљивије детаље из лапбука који је за ову прилику направила. Након читања песме на француском и на српском језику, уследила је анализа песме на српском језику са наставницом Марином. Са наставницом Живославом разговарали смо о тешкоћама превођења поезије и закључили смо да би се буквалним преводим нарушила лепота песме. Затим смо поновили градиво из граматике тако што смо издвајали глаголе. Крај часа је био посебно интересантан јер смо се такмичили која група ће за предвиђено време издвојити што више речи које карактеришу песму и превести их на српски језик. Погледали смо паное које смо припремили за овај час и трејлер који је био најава, а правиле су га Марина Радосављевић и Сузана Стевановић.

Час је био занимљив - на креативан и забаван начин обрадили смо једну дивну песму.

Сузана Стевановић VII1

 

Еко акција

ekoПоводом Дана планете Земље одржана је радионица „Еко акција“ 26. априла 2018. године у Малој Иванчи у одељењу I1.

Ученици су са учитељицом разговарали о томе шта све чини нашу планету и како она изгледа и о појму екологија. Показали су велико интерeсовање за ову тему и разумели зашто је екологија важна за све нас, па су у наставку часа цртали, правили колаже и писали поруке на задату тему. 

Након тога ђаци су са својом учитељицом у школском дворишту засадили цвеће које су понели од куће.

Ученици су на креативан и забаван начин стекли нова знања о значају очувања природе. Час је успешно реализован и протекао је у лепом расположењу.

Слађана Миловановић, наставник

Рекреативна настава

taraУченици млађих разреда наше школе и њихови учитељи боравили су на Митровцу на Тари у периоду од 10. до 17. априла 2018. године.

Боравак је био испуњен разноврсним активностима током целог дана. Након јутарње гимнастике ученици су ишли у шетње и излете до Тепих ливаде, Тисовог двета, ловачке Чеке и хранилица за срне. Време после ручка било је испуњено спорско рекреативним садржајем. На фудбалском терену организоване су различите игре: фудбал, између две ватре, полигон спретности, орјентациони крос У такмичењу у фудбалу између школа наши ученици су освојили прва два места. Вечерње друштвено-забавне активности биле су посебно привлачне за ђаке. Оне су биле разноврсне и чиниле су их различити квизови и надметања: Ревија фризура, Маскенбал, Покажи шта знаш…
Ученици су показали своје знање и способности и добили заслужене дипломе.

Школа у природи омогућила је ученицима да стекну основна знања о природи и екологији. Ђаци су стицали радне и хигијенске навике, дружили се и учили да поштују правила заједничког живота и правила понашања у природи. Тиме су, по мишљењу учитеља, остварени сви планирани циљеви овог вида наставе.

Гордана Косанић

Међународни дан књиге и ауторских права

Међународни дан књиге и ауторских права обележили смо и ове школске године 23. априла. На часу, ком су присуствовали ученици који воле да читају заједно са наставницама српског језика Данком Стојановић и Марином Луковић, разговарали смо о књигама које читамо. Свако је имао прилику да представи своју омиљену књигу и препоручи осталим ученицима. Катарина Бранковић је заинтересовала све својим приказом „Загонетних прича“ Уроша Петровић и читала нам је изабране загонетне приче које смо сви заједно решавали. На овом часу похваљени су ученици са навећим бројем позајмљених књига из школске библиотеке: Вељко Ристић VI1, Љиља Савић VII1, Тања Павловоћ V1.
Час је био јако забаван и креативан.

Сара Павловић VIII1

 

vesnaОбележавање Међународног дана књиге и ауторских права наставило се и следећег дана, 24. априла посетом наше истакнуте књижевнице Весне Алексић. Књижевним радом бави се од 1987. године. Написала је преко двадесет књига и сликовница, радио драма и монодрама за децу. Добитница је многих награда и признања. Роман „Звезда ругалица“ добио је награду Невен, збирка прича „Ја се зовем Јелена Шуман“ награду Политикиног Забавника, роман „Марија Модиљани“ Награду Матице српске у Новом Саду, роман „Крокодил пева“ проглашен је најбољом дечјом књигом на херцегновском „Тргу од књиге“, за укупан допринос стваралачком изразу у писању за младе добила је Змајеву награду 2004. године.

У пријатном дружењу Весна Алексић је разговарала са ученицима наше школе о књижевности и о потреби да се чита. Истакла је да читањем деца развијају и срце и мозак, емоције и машту. На питање да ли су јој важне награде које је добила и колико је оне мотивишу да даље пише и ствара, одговорила је да признања свакако пријају, али да јој је битније да својим делом дотакне неко дете и заинтересује га да чита и евентуално пише. Рекла је да писци за децу имају велику одговорност јер на неки начин васпитавају децу, обликују њихову свест и машту, подстичу их да пишу, мисле и размишљају. Сматра да књиге за децу морају да имају срећан крај, јер је потребно да поред свакодневних породичних и школских проблема, деца безбрижно зароне у један диван свет у коме су чуда могућа. На крају дружења наша књижевница је деци говорила шта је волела да чита као дете и препоручила им шта би требало и сами да читају, од стрипова, преко Политикиног Забавника до дела домаће и светске књижевности за децу. Катарина Бранковић, ученица VI2, читала је изабрани део романа „Марија Модиљани“ и заинтересовала ученике да прочитају цео роман. Како наша библиотека нема овај роман, Весна Алексић нам га је радо поклонила.

Марина Луковић