Авантура

Медији, бајка и авантура

 

Кроз часове тематске наставе Медији, бајка и авантура, реализоване у IV1, повезани су садржаји више наставних предмета српски језик, народна традиција, ликовна култура, музичка култура, физичко васпитање, грађанско васпитање и слободне активности.
.

Део активности био је посвећен развијању информационе и медијске писмености, ученици су се упознали са моделом информационе писмености и са врстама и одликама медија и медијских порука. Применили су стечено знање и проналазили потребне инфомације за решавање задатака и израђивали су разноврсне медијске поруке.

Бајка

Ученици су читали бајке Трнова ружица (Успавана лепотица) и гледали цртане филмове рађене на основу њих, разговарали са наставником и библиотекаром о бајкама, а затим их илустровали и израдили стрипове.

Најбољи стрип је урадила Марина Радосављевић.

 

Авантура у Бајкограду

Следећи задатак је био писање савремене бајке на тему успаване лепотице. Затим су, са наставником и библиотекаром, ученици написали заједничку причу, драматизовали је и припремили је за извођење.

Своје знање о медијима су показали тако што су радњу представе Авантура у Бајкограду сместили у неколико телевизијских емисија: ток шоу, интервју, вести, реклама... Текст је осмишљен као детективска бајка у којој се истражује загонетни нестанак принцезе. Радња се дешава „ових дана“ у телевизијском студију, модној агенцији, адвокатској канцеларији, двору, на улици, али се повезује и са догађајим од пре много година. Ликови у дијалозима разрешавају заплет и откривају тајне из прошлости, које их доводе до проналаска изгубљене девојке. У исто време водитељка телевизијског програма уживо позива гледаоце да се прикључе потрази за принцезом и одгонетну мистериозно појављивање једне лутке у модном студију и начин деловања чаробне огрлице. Тако се пружа могућност да гледаоци учествују у грађењу приче.

У изради сценарија за презентацију пројекта, укључили су се и старији другари из VIII1, као чланови редакције ТВМ3 и водитељи појединих емисија. Заједно су израдили и елементе сценографије (цртеже, пароле...) и реализовали програм пред публиком. Ученици VIII1 су најавили дешавања, учествовали у припреми и емитовању вести и рекламе.

Премијера је изведена у Малој Иванчи, 1. априла 2015. Јавном часу су присуствовали ученици нижих разреда, родитељи ученика IV1, наставници, библиотекар и директор школе. Простор студија, учионица за физичко васпитање, била је посебно уређена за ту прилику сценографијом коју су чиниле тканине јарких боја, дечији ликовни радови и презентација, која је пратила ток представе и дочаравала аудио и визуелне ефекте телевизије. Посебност овог догађаја била је интерактивност драмског текста, те су се у ток представе укључивали и гледаоци, као у правом програму уживо.

Последњи део, емисија Озбиљни разговори, замишљен је као интервју са глумцима о току пројекта, као и са публиком о томе да ли им се допао програм. Ђаци су рекли да је било занимљиво и захтевно радити на представи и да је премијера велики успех за њих. Гледаоци су похвалили представу, глумце и целокупну атмосферу.

Од текста и фотографија са премијере израђена је сликовница.